Een school met visie

In het Lodewijk Makeblijde College moedigen we de leerlingen aan in hun zoektocht naar authenticiteit. Echt kunnen zijn staat centraal. Het is onze taak als school om de leerlingen goed voorbereid op weg te helpen door zowel hun kennis als hun kunde te stimuleren.

Ruggensteun geven indien nodig. Steun op maat. Op mensenmaat. Heel divers. En net die diversiteit verbindt ons. Ons enthousiast team streeft ernaar de leerlingen zich te laten ontwikkelen tot nieuwsgierige toekomstdenkers vol stroom.

Energieke leerlingen met respect voor de christelijke waarden en hedendaagse traditie midden in de wereld.

Het eindresultaat? Veerkrachtige mensen met de juiste bagage die we met een fier en gerust gemoed kunnen loslaten om een nieuw hoofdstuk in hun uniek verhaal te starten.

ECHT

Op onze school ben je één van de velen, en is er maar één als jij. Iedereen is UNIEK. En dat koesteren we. Want dat maakt onze school tot ÉÉN MOOI GEHEEL. Diversiteit brengt mensen samen en verrijkt hen. En net dankzij die diversiteit kan je je authentieke zelf makkelijker vinden. Weet wie je bent en waar je voor staat. Durf gerust ANDERS TE DENKEN, met RESPECT voor de ander, de christelijke waarden en hedendaagse tradities. Jezelf kunnen en mogen zijn. Je persoonlijkheid verder ontwikkelen. Dat kan in onze school. Dat voel je: ik ben hier gelukkig.

STROOM

Stroom betekent voor ons ENERGIE. Is blijven vooruitgaan in het leren. Is de bruisende energie waarmee onze leerlingen hun zoektocht naar zichzelf aanvatten of waarmee ze verder gaan op de weg om hun doel te bereiken. Of je nu MET DE STROOM MEE OF TEGEN DE STROOM IN wilt zwemmen, ons team staat paraat om je enthousiast aan te moedigen of te ondersteunen of te wijzen op grenzen. Stroom is ook op een dynamische en ongedwongen manier VERBINDING vinden in het diverse netwerk van leerlingen, medewerkers, ouders en al wie bij de school betrokken is, en daaruit energie halen.

RUGGENSTEUN

Ons lerarenteam begeleidt je op vele vlakken. Ook al is de weg er soms één met ups en downs, met een paar scherpe bochten, wij willen iedereen mee nemen. Verder geraken dan waar je zelf dacht. Wij steunen je in je tocht en jij voert het echte werk uit. Jouw INZET maakt het verschil. Wij geven je de KANSEN, jij neemt ze. Wij geven enkel de richting aan. EN WE DOEN DAT MET DE GLIMLACH.

VEERKRACHT

De wereld staat niet stil. VERANDERING is de enige constante. Dat vergt veerkracht. We komen al eens HINDERNISSEN tegen en weten misschien niet altijd hoe we ons DOEL kunnen bereiken. Maar ons lerarenteam gelooft dat iedereen er zal geraken. NIEMAND LEGT DE WEG ALLEEN AF. Wij zijn je vangnet als het eens misloopt. We leren je weer op te staan. Telkens weer. Uitdaging na uitdaging. Zo word je een VEERKRACHTIGE MENS.

WERELD

We willen dat onze leerlingen MIDDEN IN DE WERELD staan. Daadkrachtig en solidair. Nieuwsgierig en ruimdenkend. Wij helpen hen hun BALANS te vinden in het RUSTGEVENDE GROEN van onze POPERINGSE schoolomgeving. De balans tussen VOORUITGAAN en STILSTAAN bij tradities en waarden. Tussen KENNIS en KUNDE. Tussen MOGEN en MOETEN. Leerlingen die PLEZIER AU SÉRIEUX nemen en SERIEUS PLEZIER hebben dankzij de boeiende leerstof. Leerlingen met beide voeten in de MAATSCHAPPIJ, hun ogen gericht op de TOEKOMST en voorbereid op de WERELD.

TOEKOMSTDENKERS

Onze focus ligt op je vorming, op je GROEI en ONTWIKKELING op lange termijn. Waar wil je in de TOEKOMST naartoe? We kijken samen vooruit en blijven evolueren. We werken naar jouw persoonlijk doel. Is je toekomstbeeld nog niet 100 % scherp? Geen probleem. In onze school is er tijd en ruimte om te groeien. Ruimte om je in alle CREATIVITEIT te ontwikkelen. Ruimte voor INNOVATIE EN VERNIEUWING. RUIMTE OM AAN JE TOEKOMST TE WERKEN.